Chủ đề tương tự
Chủ đề tương tự
Nguyên bản của tài liệu em đọc là đây
A V engine is a common configuration for an internal combustion engine in which the pistons are aligned so that, if viewed along the line of the crankshaft, they appear to be in a V. Usually, two opposing pistons share one crank on the crankshaft. The V configuration reduces the overall engine length and weight compared to an equivalent straight engine.
Various angles of V are used in different engines; depending on the number of cylinders, there may be angles that work better than others for stability. Very narrow angles of V combine some of the advantages of the V engine and the straight engine (primarily in the form of compactness) as well as disadvantages; the concept is an old one pioneered by Lancia, but recently reworked by Volkswagen.
Some V configurations are well-balanced and smooth, while others are less smoothly running than their equivalent straight counterparts. With an optimal angle the V12s and V16s have even firing and perfect balance. The V8s can be balanced with counterweights on the crankshaft. Others, such as the V2, V4, V6 and V10 show increased vibration and generally require balance shafts. In some configurations a special crankshaft is required to achieve even firing.
nhằm tăng tuổi thọ động cơphân tán bớt lực lên gối bợ cốt
Trích đoạn: GAZ69
còn cái balance shaft phải chăng là cái bánh đà?nó càng nặng thì xe càng yếu và càng êm![]()
Để tạm trả lời cho théc méc của bác Ptson ( không biết là théc méc thiệt hôn hay là "nắn gân" anh em đây nữa?) ....
em thì lại nghĩ ngược lại bác Sơn ui...em cho là V8 khó hơn V10 trong việc giảm vibration...Trích đoạn: ptson
về mặt kỹ thuật thì chế tạo máy V10 là khó nhất trong việc giảm rung động ... do đó việc thiết kế máy không đơn giản là thêm 2 cái máy nữa thì V8 thành V10 do đó em nghe hơi lùng bùng, hổng hiểu gì hết