RE: thiết kế mới xe r26 của alonso
cái râu đó mọc lâu lắm gòi, từ năm ngoái cơ...dưng mà sao đến năm nay bác mới thấy, hay tại năm ngoái nó nhỏ nên bác nhìn ko ra...giừo nó to thêm vài cm bác mới thấy được...
cái râu đó mọc lâu lắm gòi, từ năm ngoái cơ...dưng mà sao đến năm nay bác mới thấy, hay tại năm ngoái nó nhỏ nên bác nhìn ko ra...giừo nó to thêm vài cm bác mới thấy được...
RE: thiết kế mới xe r26 của alonso
bác hòa thuợng có nhầm với 2 cái sừng mới có năm ngoái của mercede của đội Maclaren ko?
còn đây là các thay đổi khác của các đọi đua khác năm nay
Renault R26 - double nose winglets
Renault continue to develop the dominant R26, with 16 small changes for Canada according to the team's engineers. Some are clearly visible - like these nose winglets - while others are more subtle (but no less effective), internal revisions. The nose winglets have been doubled up to increase their effect. They improve airflow management immediately in front of and over the upper suspension wishbone, cleaning up the airflow directed into the sidepods and towards the rear of the car. This helps overall aero efficiency by reducing drag and turbulence.
Ferrari 248 F1 - revised front wing
Part of an extensive aero development for Canada is this front wing, featuring a completely different flap, which guarantees an adequate downforce level (very useful in the twisty section of the track characterised by a sequence of almost continuous corners), while also reducing drag - very useful on the very long straight prior to the start-finish one. To reach this target the new flap has been reduced in area, but maintains a curved profile. The downforce level should be roughly six percent less than the previous solution, perfectly adequate for this track.
Honda RA106 - revised rear wing
An interesting change for Canada, which was tested extensively at Monza just prior to the race. The wing's dramatically curved main profile is much lower in the centre than at its extremities. This increases airflow pressure in the middle of the wing, while simultaneously improving airflow management either side, working in combination with the wing's sculpted endplates. These feature two slits, with the flap attached to the endplate in a similar fashion to that seen on the Renault. This solution appears ideal for Montreal, providing adequate downforce to the rear of the car, while also reducing drag over the side sections.
Williams FW28 - side winglets / revised flap
Some interesting aero changes for Montreal, aimed at increasing downforce on the circuit's twisty sections, without affecting top speed on the fast parts. Among them are these horizontal winglets at the top of the nose, not dissimilar to those on the Toyota and Renault. These reduce turbulence around the front upper wishbones, and clean up the airflow passing towards the rear of the car. The front wing also has a different profile to its top flap, which is now reduced in width in the central section to cut drag on the long main straight.
bác hòa thuợng có nhầm với 2 cái sừng mới có năm ngoái của mercede của đội Maclaren ko?
còn đây là các thay đổi khác của các đọi đua khác năm nay
Renault R26 - double nose winglets
Renault continue to develop the dominant R26, with 16 small changes for Canada according to the team's engineers. Some are clearly visible - like these nose winglets - while others are more subtle (but no less effective), internal revisions. The nose winglets have been doubled up to increase their effect. They improve airflow management immediately in front of and over the upper suspension wishbone, cleaning up the airflow directed into the sidepods and towards the rear of the car. This helps overall aero efficiency by reducing drag and turbulence.
Ferrari 248 F1 - revised front wing
Part of an extensive aero development for Canada is this front wing, featuring a completely different flap, which guarantees an adequate downforce level (very useful in the twisty section of the track characterised by a sequence of almost continuous corners), while also reducing drag - very useful on the very long straight prior to the start-finish one. To reach this target the new flap has been reduced in area, but maintains a curved profile. The downforce level should be roughly six percent less than the previous solution, perfectly adequate for this track.
Honda RA106 - revised rear wing
An interesting change for Canada, which was tested extensively at Monza just prior to the race. The wing's dramatically curved main profile is much lower in the centre than at its extremities. This increases airflow pressure in the middle of the wing, while simultaneously improving airflow management either side, working in combination with the wing's sculpted endplates. These feature two slits, with the flap attached to the endplate in a similar fashion to that seen on the Renault. This solution appears ideal for Montreal, providing adequate downforce to the rear of the car, while also reducing drag over the side sections.
Williams FW28 - side winglets / revised flap
Some interesting aero changes for Montreal, aimed at increasing downforce on the circuit's twisty sections, without affecting top speed on the fast parts. Among them are these horizontal winglets at the top of the nose, not dissimilar to those on the Toyota and Renault. These reduce turbulence around the front upper wishbones, and clean up the airflow passing towards the rear of the car. The front wing also has a different profile to its top flap, which is now reduced in width in the central section to cut drag on the long main straight.
RE: thiết kế mới xe r26 của alonso
đây là ảnh minh họa các thay đổi của các đội đua
renault
ferrari
honda
william
đây là ảnh minh họa các thay đổi của các đội đua
renault

ferrari

honda

william

RE: thiết kế mới xe r26 của alonso
...ui bác sidecar nên chuyển ngũ sang tiếng Việt chứ...mong bác bỏ chút thời gian chuyển ngữ cho AE tham khảo nhé...cảm ơn bác nhiều...
...ui bác sidecar nên chuyển ngũ sang tiếng Việt chứ...mong bác bỏ chút thời gian chuyển ngữ cho AE tham khảo nhé...cảm ơn bác nhiều...
RE: thiết kế mới xe r26 của alonso
Dạ không nhầm đâu bác!
Thiết kế này do Mike Gascoye vốn là người của Renault khởi xướng và được áp dụng đầu tiên bởi Toyota trên chiếc TF105.
Renault áp dụng lần đầu là tại Spanish GP năm 2005
Dạ không nhầm đâu bác!
Thiết kế này do Mike Gascoye vốn là người của Renault khởi xướng và được áp dụng đầu tiên bởi Toyota trên chiếc TF105.
Renault áp dụng lần đầu là tại Spanish GP năm 2005

RE: thiết kế mới xe r26 của alonso
hóa ra vậy , chả là khi camera quét trước mũi xe aloso cái râu nó bé quá nên chẳng để ý , vừa rồi ở montreal tự nhiên nhìn thấy nó vểnh hẳn lên trông rất khó chịu , mấy tay kĩ sư rơ nôn cũng tỏ ra thời trang ra phết , người ta fidê tóc đằng này lại fidê râu , có lẽ lại nhiễm bệnh " làm mới mình ..." của mấy ca sĩ VN roài
hóa ra vậy , chả là khi camera quét trước mũi xe aloso cái râu nó bé quá nên chẳng để ý , vừa rồi ở montreal tự nhiên nhìn thấy nó vểnh hẳn lên trông rất khó chịu , mấy tay kĩ sư rơ nôn cũng tỏ ra thời trang ra phết , người ta fidê tóc đằng này lại fidê râu , có lẽ lại nhiễm bệnh " làm mới mình ..." của mấy ca sĩ VN roài