RE: Các bác giúp em giải thích ah!!
Cái này là hộp số tự động vô cấp CVT đầu tiên mà Honda phát triển
Đây là hệ thống treo với thiết kế gồm 2 tay đòn, 1 bắt phía trên và 1 bắt phía dưới của trục axle...
...ưu điểm của hệ thống treo loại này là khả năng điều khiển và kiểm soát cân băng của chiếc xe khi vào cua hay đổi hướng...
Thế hệ hộp số tự động vô cấp tiếp theo của Honda
Động cơ VTEC 3 giai đoạn...VTEC về nguyên lý là giống như VVT-i của Toyota nên em lấy VVT-i cho bác dễ hình dung so sánh. Bằng cách thay đổi thời điểm đóng mở và góc mở của các van nạp và van xả động cơ đốt nhiên liệu hiệu quả hơn qua đó tăng hiệu xuất của động cơ. 3 giai đoạn ở đây nói đến các chế độ thay đổi thời điểm đóng mở và góc mở khi xe chuyển động ở vận tốc chậm, trung bình và nhanh.

Trích đoạn: bmwism
1/ Hondamatic (May 1973)
Honda’s original Star Range variable-speed system provided a smooth, comfortable ride, with seamless acceleration and deceleration, thus contributing to the widespread popularity of automatic transmission vehicles. The drawing below shows a Hondamatic equipped with an sho (1980).
![]()
Cái này là hộp số tự động vô cấp CVT đầu tiên mà Honda phát triển
Trích đoạn: bmwism
2/ Double Wishbone Suspension
(September 1987)
With the fourth-generation Civic, Honda applied a double wishbone suspension, normally used in Formula 1 racing machines and prestige vehicles, to a mass-produced model for the first time. The result was an excellent balance of handling stability and superior comfort.
![]()
Đây là hệ thống treo với thiết kế gồm 2 tay đòn, 1 bắt phía trên và 1 bắt phía dưới của trục axle...
Trích đoạn: bmwism
3/ Honda Multimatic CVT (September 1995)
Honda Multimatic was the first high-output, continuously variable automatic transmission to be developed for mass production. Honda’s engineers took full advantage of engine characteristics to create an engine with superior acceleration performance, seamless acceleration and deceleration, and high fuel efficiency. These qualities, combined with the 3-stage VTEC engine, brought the performance of the to a new level.
![]()
Thế hệ hộp số tự động vô cấp tiếp theo của Honda
Trích đoạn: bmwism
4/ 3-Stage VTEC Engine (July 1995)
This engine featured optimal intake valve timing and lift across the low-, medium- and high-speed stages, thus achieving ultrahigh fuel efficiency. Drawing on Honda’s accumulated technologies, it represented a major advancement on the original VTEC engine and employed various mechanisms to achieve excellence in fuel efficiency.
![]()
Động cơ VTEC 3 giai đoạn...VTEC về nguyên lý là giống như VVT-i của Toyota nên em lấy VVT-i cho bác dễ hình dung so sánh. Bằng cách thay đổi thời điểm đóng mở và góc mở của các van nạp và van xả động cơ đốt nhiên liệu hiệu quả hơn qua đó tăng hiệu xuất của động cơ. 3 giai đoạn ở đây nói đến các chế độ thay đổi thời điểm đóng mở và góc mở khi xe chuyển động ở vận tốc chậm, trung bình và nhanh.
RE: Các bác giúp em giải thích ah!!
Phàm đã là số Auto thì hầu hết đều phải có trang bị cái "trái bí" này, bác Bab là chin da về nó mừ !
Riêng cái hình này thì nhìn chỉ giống bộ Biến Mô có Lock-up thôi bác ạ, đâu có thấy bộ CVT gì đâu nè....!Trích đoạn: bmwism
1/ Hondamatic (May 1973)
Honda’s original Star Range variable-speed system provided a smooth, comfortable ride, with seamless acceleration and deceleration, thus contributing to the widespread popularity of automatic transmission vehicles. The drawing below shows a Hondamatic equipped with an sho (1980).
![]()