Hạng F
22/10/09
8.170
33.883
113
ủa AN 225 cũng bay qua Aphú Hãn nửa hả ta? Nga chế có hai chiếc hà..
 
imc
Hạng C
1/9/06
934
1
18
Gia_Định nói:
grenade nói:
ủa AN 225 cũng bay qua Aphú Hãn nửa hả ta? Nga chế có hai chiếc hà..

chứ trùm mền riết thiên hạ quên mịa nó thành tựu VĨ ĐẠI của nhân dân Xô-viết sao
24.gif

Đi chở thuê mà. Hồi đó Micheal Jackson cung thuê chiếc này để dọn nhà
 
Hạng B2
4/7/11
427
2
0
grenade nói:
ủa AN 225 cũng bay qua Aphú Hãn nửa hả ta? Nga chế có hai chiếc hà..

Chỉ chế được 1 chiếc thôi. Chiếc thứ 2 số phận èo uộc, chưa làm xong thì LX sụp đổ, phải mang cái khung cất vô kho năm 1994. Năm 2006 dự kiến sẽ làm tiếp để phục vụ cho thị trường hàng hóa dân sự quốc tế nhưng cứ bị trì trệ vì thiếu kinh phí. Năm nay tuyên bố có thể hoàn tất trong vòng 3 năm nếu... lôi đâu ra được 300 triệu USD.

Theo Wiki:
"The An-225 first flew on 21 December 1988. The aircraft was on static display at the Paris Air Show in 1989 and it flew during the public days at the Farnborough air show in 1990. Two aircraft were ordered, but only one An-225 (tail number UR-82060) was finished. It can carry ultra-heavy and oversize freight, up to 250,000 kg (550,000 lb) internally, or 200,000 kg (440,000 lb) on the upper fuselage. Cargo on the upper fuselage can be 70 metres (230 ft) long.

A second An-225 was partially built during the late 1980s for the Soviet space program. The second An-225 included a rear cargo door and a redesigned tail with a single vertical stabilizer. It was planned to be more effective for cargo transportation. Following the collapse of the Soviet Union in 1991 and the cancellation of the Buran space program, the lone operational An-225 was placed in storage in 1994. The six Ivchenko Progress engines were removed for use on An-124s, and the second uncompleted An-225 airframe was also stored. The first An-225 was later re-engined and put into service.

By 2000, the need for additional An-225 capacity had become apparent, so the decision was made in September 2006 to complete the second An-225. The second airframe was scheduled for completion around 2008, then delayed. By August 2009, the aircraft had not been completed and work had been abandoned. In May 2011 Antonov CEO is reported to have said that the completion of a second An-225 Mriya transport aircraft with a carrying capacity of 250 tons requires at least $300 million, but if the financing is provided, its completion could be achieved in three years.[sup]"[/sup]
 
Hạng F
22/10/09
8.170
33.883
113
Hồi Bú Sơ mới lên ngôi, dính vụ EP3 va chạm với máy bay chiến đấu TQ tại Hải Nam, sau khi đáp khẩn cấp xuống Hải Nam, phi hành đoàn EP3 bị câu lưu thời gian, sau đó được thả, lúc đó Mỹ thuê AN 124 để mang em EP3 về.. Để bữa nào em post hình phi hành đoàn EP 3 vô gặp lão Bú-Sơ
 
Hạng F
22/10/09
8.170
33.883
113


phi hành đoàn trở về
Air Force Senior Airman Curtis Towne salutes as he returns home from Hainan on April 12, 2001. He was a crewmember on the U.S. Navy EP-3 aircraft that was involved in an accident with a Chinese F-8 aircraft on April 1, 2001.
 
  • Like
Reactions: phatbinhduong
Hạng F
22/10/09
8.170
33.883
113
[font="arial, helvetica, sans serif"][size="-2"]President George W. Bush talks to the crew of the VQ-1 in the Oval Office Friday, May 18.
WHITE HOUSE PHOTO BY PAUL MORSE [/size][/font]
[font="arial, helvetica, sans serif"][size="-2"]
20010518-8.jpg
[/size][/font]
 
imc
Hạng C
1/9/06
934
1
18
grenade nói:
Hồi Bú Sơ mới lên ngôi, dính vụ EP3 va chạm với máy bay chiến đấu TQ tại Hải Nam, sau khi đáp khẩn cấp xuống Hải Nam, phi hành đoàn EP3 bị câu lưu thời gian, sau đó được thả, lúc đó Mỹ thuê AN 124 để mang em EP3 về.. Để bữa nào em post hình phi hành đoàn EP 3 vô gặp lão Bú-Sơ

Tại lý do ct thoi. Chử C5 chở EP3 tháo ra hết rồii thì vô tư