Hạng D
13/1/11
2.365
26.553
113
thành Phiên An - Gia Định
như vậy nếu hình trên chụp ở Iraq - Afghan thì có thể là đồ chơi của CIA ?

máy bay / trực thăng CIA ở Iraq :


E-8 là một trong những phiên bản biến thể từ Boeing-707
... như vậy cụ C-141 đề cập các trang trước hổng chừng cũng là CIA

cứ cái đà này thì tàu "lạ" - máy bay "lạ" - hải tặc "lạ" ngoài biển Đông biết đâu toàn là ... CIA
24.gif


F-111 RAAF belly landing
đám rescue triển khai nhanh như chớp
[link]http://www.youtube.com/watch?v=7ak3gBImhLI[/link]
 
Hạng B2
4/7/11
427
2
0
Hình trên có những tấm không nói rõ ngày tháng nên không biết chắc. Nếu như F-111 ở Iraq thì chỉ có lúc Chiến tranh Vùng Vịnh I năm 1991 thôi. Trong trận này có 66 F-111Fs được triển khai, thả gần 80% tổng số lượng bom có điều khiển bằng laser (GBU-15 và GBU-28 bunker-buster). Lực lượng F-111 được đánh gía hiệu quả cao vì góp phần tiêu diệt khoảng 1500 xe tăng, thiết giáp và quân xa hỗn hợp của Saddam Hussein.


Multiple_F-15E_parked_during_Operation_Desert_Shield.jpg

F-15 đang tập kết ở Á Rập Xê-Út (Saudi Arabia) chuẩn bị "giải phóng" Kuwait.. :D
 
Hạng B2
4/7/11
427
2
0
Gia_Định nói:
như vậy nếu hình trên chụp ở Iraq - Afghan thì có thể là đồ chơi của CIA ?

máy bay / trực thăng CIA ở Iraq :

Hai chiếc trên đâu có phải của CIA đâu? Máy bay "chiến đấu" không nằm trong chức năng và quản lý của CIA. Nếu bảo bay hỗ trợ cho các hoạt động của CIA thì có thể, nhưng các cuộc đụng độ võ trang lớn cần phải gọi 2 chiếc này thường là nhiệm vụ của Lục Quân hay Thủy Quân Lục Chiến mà thôi. Chiếc A-10 là của Không Lực Mỹ, bay yểm trợ cho các đơn vị của Lục Quân. Còn trực thăng loại AH-1W Super Cobras chủ yếu là Thủy Quân Lục Chiến sử dụng. Lục Quân Mỹ đã trên 10 năm nay không còn sử dụng Cobras nữa.
 
Hạng F
22/10/09
8.170
33.892
113
Nhìn dàn F 15 trên thấy ấn tượng quá.. Chiếc F 111 trên đúng là chỉ tham chiến ở Vùng Vịnh 1- Desert Storm , chứ Vùng Vịnh 2 em nó đã nghĩ huu rùi
 
Last edited by a moderator:
Hạng F
22/10/09
8.170
33.892
113
specs của E2 C Hawkeye
-2C Hawkeye (aka "The Hummer")
E-2C/E-2C+ AIRCRAFT DESCRIPTION Contractor:
Northrop Grumman (Prime), Westinghouse
Type:
Early warning and control aircraft
Power Plant:
E-2C: Two Allison T56-A-425 turboprops; each has approximately 4,600 horsepower
E-2C+: Two Allison T56-A-427 engines; each has approximately 5,100 horsepower; since 1988
Accommodations:
Crew of five—two pilots and three operators.
Performance:
E-2C: maximum speed 350 knots; range 1,300 nautical miles
E-2C+: maximum speed 350 knots; range 1,500 nautical miles
Countermeasures:
Not applicable
Armament:
E-2C: Lockheed Martin Ocean, Radar, and Surveillance Systems [ex General Electric Corporation] AN/APS-138 radar since 1984;
AN/APS-139 since 1988
E-2C+: Lockheed Martin Ocean, Radar, and Surveillance Systems [ex General Electric Corporation] AN/APS-145 radar since 1991
All: AN/ALR-73 Passive Detection System, IFF
Mission and Capabilities:
  • High-wing, all-weather, carrier-based airborne early warning and control (AEW&C) aircraft that patrols task force defense perimeters
  • Provides early warning of approaching enemy aircraft and vectors interceptors into attack position
  • In addition to its primary AEW function, can also provide strike and traffic control, area surveillance, search and rescue guidance, navigational assistance, communications relay, and drug interdiction.
  • Group II upgrade to E-2C+ is the biggest advance in AEW technology in two decades.
  • AN/APS-145 radar provides fully automatic overland detection and tracking and significantly extends the radar detection limits. The radar capable of detecting targets anywhere within a three-million-cubic-mile surveillance envelope while simultaneously monitoring maritime traffic.
  • An Enhanced High-Speed Processor, which expands the active track file by 400% over previous versions, is incorporated into the mission computer. Each E-2C can maintain all-weather patrols, track, automatically and simultaneously, more than 600 targets, and control more than 40 airborne intercepts.
  • Enhanced Main Display Units provide operators with improved visual representation.
  • Joint Tactical Information Distribution System (JTIDS) incorporates several anti-jam features to allow uninterrupted voice and data communications, thereby enhancing interoperability.
Program Summary:
  • In service with Naval Air Forces Atlantic and Naval Air Forces Pacific, as well as the armed forces of Israel, Japan, Egypt, Singapore, and Taiwan
  • Was delivered to France in 1997
  • Discussions with several other potential customers are ongoing.
  • The Hawkeye entered service in 1961 as the E-2A and was updated in 1969 to the E-2B.
  • E-2C was introduced in 1973.
  • In 1978, the AN/APS-125 Advanced Radar Processing System was introduced and was succeeded in 1984 by the AN/APS-138 (now referred to as Group 0).
  • Retirement has begun.
  • In 1988, Group I version was introduced; this featured an upgraded T56-A-427 engine, which eliminated operating restrictions imposed by growth in the aircraft’s gross weight due to incorporation of new systems.
  • Radar was updated to the AN/APS-139 with a High-Speed Processor that doubled the track files maintained by the system.
  • Eighteen Group I aircraft were built and are being upgraded to Group II configuration.
  • The AN/APS-145 radar alleviates saturation, track overload, and overland tracking clutter.
  • Group II increases radar and IFF range, radar volume, target track capability, number of targets displayed, and target recognition capability through the use of color displays.
  • Group I and Group II aircraft are also referred to as E-2C+.
<hr/> E-2 TECHNICAL DATA:
External Dimensions</h2> Wing span 24.56 m / 80' 7" Wing chord: (at root) 3.96 m Wing chord (at tip) 1.32 m Wing aspect ratio 8.94 m Length overall 17.54 m / 57' 9" Height overall 5.58 m / 18' 4" Diameter of rotodome 7.32 m Tailplane span 7.99 m Wheel track 5.93 m Wheel base 7.06 m Propeller diameter 4.11 m Areas</h2> Wings, gross 65.03 m[sup]2 [/sup]/ 700 sq. ft. Ailerons (totals) 5.76 m[sup]2[/sup] Trailing-edge flaps (total) 11.03 m[sup]2[/sup] Fins, include rudders and tabs: Outboard (total) 10.25 m[sup]2[/sup] Inboard (total) 4.76 m[sup]2[/sup] Tailplane 11.62 m[sup]2[/sup] Elevators (total) 3.72 m[sup]2[/sup] Weights and Loadings</h2> Weight empty 17,859 kg / 40,484 lbs. Maximum fuel (internal, usable) 5,624 kg / 12,400 lbs. Maximum T-O weight 5,624 kg / 54,426 lbs. Maximum power loading 3.18 kg/kW Performance (at maximum Takeoff Weight)</h2> Maximum level speed 338 knots Cruising speed (ferry) 259-260 knots Approach speed 103 knots Stalling speed (landing configuration) 75 knots Service ceiling 11,275 m / 37,000' Minimum T-O run 564 m / 1,850' T-O to 15 m 793 m Minimum landing run 439 m Combat Radius 1,500 Km Ferry range 1,540-1,542 nm Time on station, 175 nautical miles from base 4 hr. 24 min Endurance with maximum fuel 6 hr. 15 min
 
Hạng D
13/1/11
2.365
26.553
113
thành Phiên An - Gia Định
Rồng Bay nói:
F-15 đang tập kết ở Á Rập Xê-Út (Saudi Arabia) chuẩn bị "giải phóng" Kuwait.. :D
sao tui hổng thấy hình cụ Rồng ?
mà phỏng d.... là sao vì lâu nay Kuwait vẫn là Đồng Minh Âu-Mỹ mà ?
hiện có cái Lãnh sự Kuwait ở Phùng Khắc Khoan Q1
http://www.mofahcm.gov.vn...108154003#FZsRtusiVtUr

... tên nước bạn để nguyên kể cũng ... ngộ
21.gif

chứ trước đây phiên âm là Cô-oét : coi báo lề phải xong lên mạng xợt è cổ hổng biết thèng nèo
24.gif