Volvo ReCharge Concept makes its debut in a specially designed Volvo C30 at the Frankfurt Motor Show.
Mẫu concept Volvo ReCharge ra mắt với một thiết kế đặc biệt mang tên C30 tại triển lãm Motor Show ở Frankfurt.
Volvo Cars is introducing the Volvo ReCharge Concept, a plug-in hybrid with individual electric wheel motors and batteries that can be recharged via a regular electrical outlet for maximum environmental benefit.
Volvo Cars đang trình làng mẫu thử nghiệm Volvo ReCharge, một chiếc xe hybrid có ổ cắm điện với một động cơ điện ở mỗi bánh, và bộ pin có thể được sạc qua một một ổ điện thông thường.
Recharging allows the car to be driven about 100 kilometres on battery power alone before the car's four-cylinder Flexifuel engine is needed to power the car and recharge the battery.
Sau khi được sạc đầy, Pin cho phép xe chạy khoảng 100 km trước khi động cơ Flexifuel 4 xy lanh hoạt động để cung cấp công suất cho xe và đồng thời nạp lại pin.
"A certain proportion of electrical vehicles will be necessary to meet the CO2 emission demands of the future. Since the Volvo ReCharge Concept combines an excellent battery range with a backup combustion engine, it is a very interesting concept," says Magnus Jonsson, Senior Vice President Research and Development at Volvo Cars.
“Sự ra đời các chiếc xe điện là cần thiết nhằm đáp ứng nhu cầu giảm lượng khí thải CO2 trong tương lai. Kể từ khi Volvo ReCharge sử dụng kết hợp một bộ pin mạnh với một động cơ đốt trong dự phòng, nó là chiếc xe có nhiều hấp dẫn,”, ông Magnus Jonsson, phó phòng nghiên cứu và phát triển của hãng xe Volvo.
"This is a ground-breaking innovation for sustainable transportation. A person driving less than 100 kilometres a day will rarely need to visit a filling station. In the USA, this may apply to almost 80 percent of drivers," says Magnus Jonsson.
“ Đây là bước đột phá trong ngành vận tải. Đối với một người lái xe dưới 100 km một ngày sẽ hiếm khi ghé vào trạm xăng. Tại Mỹ, điều này có thể áp dụng cho 80% người lái xe như thế.”, ông Magnus Jonsson nói.
Thanks to the excellent electrical range from a fuel consumption angle, the Volvo ReCharge Concept is exceptionally kind to the car owner's wallet.
Nhờ việc sử dụng điện làm cho mức độ tiêu hao nhiên liệu hiệu quả, Volvo ReCharge sẽ tiết kiệm túi tiền cho người sở hữu nó.
When driving on electric power only, operating costs are expected to be about 80 percent lower than that of a comparable petrol-powered car. When driving beyond the 100 km battery range, fuel consumption may vary from 0 to 5.5 litres per 100 km depending on the distance driven using the engine.
Khi chỉ sử dụng điện, chi phí vận hành dự kiến sẽ khoảng 80% thấp hơn so với những chiếc xe sử dụng xăng. Khi sử dụng pin hết trong 100 km, khả năng tiêu hao nhiên liệu có thể thay đổi từ 0 đến 5,5 lít / 100 km phụ thuộc vào quãng đường chạy.
"This plug-in hybrid car, when used as intended, should have about 66 percent lower emissions of carbon dioxide compared with the best hybrid cars available on the market today. Emissions may be even lower if most of the electricity in intended markets comes from CO2-friendly sources such as biogas, hydropower and nuclear power," says Magnus Jonsson.
“Chiếc xe hybrid điện này, theo như dự kiến , nó có mức thải CO2 là 66% thấp hơn so với những chiếc xe hybrid tốt nhất đang được bán trên thị trường ngày nay. Lượng khí thải có thể thấp hơn nếu hầu hết điện được lấy từ các nguồn CO2 thân thiện như chất thải biogas, hydro và năng lượng hạt nhân.”, Ông Magnus Jonsson nói.
An electric motor at each wheel
Một động cơ điện ở mỗi bánh.
The Volvo ReCharge Concept combines a number of the latest technological innovations into a so-called "series hybrid" where there is no mechanical connection between the engine and the wheels.
Volvo ReCharge kết hợp tất cả những thành tựu công nghệ mới nhất để cho ra đời một chiếc xe mang tên “ series hybrid”, là chiếc xe mà không hề có sự liên kết giữa động cơ và các bánh xe.
* The battery pack integrated into the luggage compartment uses lithium-polymer battery technology. The batteries are intended to have a useful life beyond that of the car itself.
* Hệ thống pin được thiết kế ở khoang hành lý với công nghệ pin Lithium-Polymer. Pin có vòng đời sử dụng lại so với chính chiếc xe.
* Four electric motors, one at each wheel, provide independent traction power.
* Bốn động cơ điện ở mỗi bánh xe, cung cấp lực kéo độc lập.
* Four-cylinder 1.6-litre Flexifuel engine drives an advanced generator that efficiently powers the wheel motors when the battery is depleted.
* Động cơ Flexfuel 4 xy lanh 1,6 lít điều khiển một máy phát điện cải tiến điện cho động cơ điện ở mỗi bánh khi hết pin.
The combustion engine starts up automatically when 70 percent of the battery power has been used up. However, the driver also has the option of controlling the four-cylinder Flexifuel engine manually via a button in the instrument panel.
Động cơ đốt trong bắt đầu hoạt động khi pin đã bị sử dụng hết 70%. Tuy nhiên, người lái cũng có thể chọn cách điều khiển động cơ Flexfuel 4 xy lanh qua một nút bấm trên thanh điều khiển.
Specially developed electric motors
Motor điện được phát triển đặc biệt.
With an individual electric motor at each wheel, weight distribution as well as mechanical efficiency and traction are maximized. The friction in mechanical gears is eliminated. Since the car does not have the transmission found in ordinary cars, there is no need for a gear lever.
Với một động cơ điện ở mỗi bánh xe, việc phân bổ trọng lượng cũng như hiệu suất và lực kéo cơ học được cực đại hóa. Ma sát trong hộp số cơ bị loại trừ. Kể từ khi xe không có dạng hộp số như những chiếc xe trước kia, thì nó cũng không cần đến cần số.
The energy that is generated during braking is transmitted to the battery pack. When the system is ultimately developed, traditional wheel brakes will be completely replaced by electrical brakes with minimal energy wasted through friction.
Năng lượng phát sinh trong suốt quá trình hãm phanh được truyền đến bộ pin. Khi hệ thống này được phát triển đến một mức nào đó, phanh thường sẽ được thay thế bởi phanh điện tử với năng lượng cực tiểu nhằm tiết kiệm trong suốt quá trình ma sát.
The Volvo ReCharge Concept is best suited to car drivers who cover moderate distances every day. For example, a commuter who has less than 100 kilometres (62 miles) to drive between home and workplace can cover the entire round trip on electric power alone and the equivalent daily fuel economy will be zero litres per 100 km.
Volvo ReCharge thích hợp nhất cho những người mỗi ngày chỉ đi một quãng đường vừa phải. Chẳng hạn, một người đi nhiều nhất là 100 km một ngày có thể lái một mình từ nhà đến cơ quan bằng chiếc xe điện này và mức độ tiết kiệm nhiên liệu tương đương sẽ là 0 lít/100 km.
Even drivers who cover more than the battery-only range will benefit from the ReCharge Concept. For a 150 km (93 mile) drive starting with a full charge, the car will require less than 2.8 litres of fuel, giving the car an effective fuel economy of 1.9 l/100km (124 mpg).
Thậm chí người lái có thể tận dụng tốt hơn chỉ với bộ pin từ chiếc ReCharge. Chạy khoảng 150 km (tương đương 93 dặm) với pin sạc đầy, xe cần nhiều nhất 2,8 lít nhiên liệu và mức tiết kiệm nhiên liệu hiệu quả là 1,9 lít/ 100 km.
"The only requirement is that the car owner has access to electrical outlets at convenient places, such as at home or at the workplace. A full recharge takes 3 hours. However, even a one-hour quick charge should provide enough charge to drive about 50 kilometres," says Magnus Jonsson.
“ Yêu cầu duy nhất là người sở hữu xe phải có những dòng điện ở những nơi thuận tiện , như ở nhà hay ở cơ quan. Nạp đầy pin mất 3 giờ. Tuy nhiên, nạp pin trong một giờ vẫn đủ để chạy được khoảng 50 km.”, Ông Magnus Tonsson nói.
Mẫu concept Volvo ReCharge ra mắt với một thiết kế đặc biệt mang tên C30 tại triển lãm Motor Show ở Frankfurt.
Volvo Cars is introducing the Volvo ReCharge Concept, a plug-in hybrid with individual electric wheel motors and batteries that can be recharged via a regular electrical outlet for maximum environmental benefit.
Volvo Cars đang trình làng mẫu thử nghiệm Volvo ReCharge, một chiếc xe hybrid có ổ cắm điện với một động cơ điện ở mỗi bánh, và bộ pin có thể được sạc qua một một ổ điện thông thường.
Recharging allows the car to be driven about 100 kilometres on battery power alone before the car's four-cylinder Flexifuel engine is needed to power the car and recharge the battery.
Sau khi được sạc đầy, Pin cho phép xe chạy khoảng 100 km trước khi động cơ Flexifuel 4 xy lanh hoạt động để cung cấp công suất cho xe và đồng thời nạp lại pin.
"A certain proportion of electrical vehicles will be necessary to meet the CO2 emission demands of the future. Since the Volvo ReCharge Concept combines an excellent battery range with a backup combustion engine, it is a very interesting concept," says Magnus Jonsson, Senior Vice President Research and Development at Volvo Cars.
“Sự ra đời các chiếc xe điện là cần thiết nhằm đáp ứng nhu cầu giảm lượng khí thải CO2 trong tương lai. Kể từ khi Volvo ReCharge sử dụng kết hợp một bộ pin mạnh với một động cơ đốt trong dự phòng, nó là chiếc xe có nhiều hấp dẫn,”, ông Magnus Jonsson, phó phòng nghiên cứu và phát triển của hãng xe Volvo.
"This is a ground-breaking innovation for sustainable transportation. A person driving less than 100 kilometres a day will rarely need to visit a filling station. In the USA, this may apply to almost 80 percent of drivers," says Magnus Jonsson.
“ Đây là bước đột phá trong ngành vận tải. Đối với một người lái xe dưới 100 km một ngày sẽ hiếm khi ghé vào trạm xăng. Tại Mỹ, điều này có thể áp dụng cho 80% người lái xe như thế.”, ông Magnus Jonsson nói.
Thanks to the excellent electrical range from a fuel consumption angle, the Volvo ReCharge Concept is exceptionally kind to the car owner's wallet.
Nhờ việc sử dụng điện làm cho mức độ tiêu hao nhiên liệu hiệu quả, Volvo ReCharge sẽ tiết kiệm túi tiền cho người sở hữu nó.
When driving on electric power only, operating costs are expected to be about 80 percent lower than that of a comparable petrol-powered car. When driving beyond the 100 km battery range, fuel consumption may vary from 0 to 5.5 litres per 100 km depending on the distance driven using the engine.
Khi chỉ sử dụng điện, chi phí vận hành dự kiến sẽ khoảng 80% thấp hơn so với những chiếc xe sử dụng xăng. Khi sử dụng pin hết trong 100 km, khả năng tiêu hao nhiên liệu có thể thay đổi từ 0 đến 5,5 lít / 100 km phụ thuộc vào quãng đường chạy.
"This plug-in hybrid car, when used as intended, should have about 66 percent lower emissions of carbon dioxide compared with the best hybrid cars available on the market today. Emissions may be even lower if most of the electricity in intended markets comes from CO2-friendly sources such as biogas, hydropower and nuclear power," says Magnus Jonsson.
“Chiếc xe hybrid điện này, theo như dự kiến , nó có mức thải CO2 là 66% thấp hơn so với những chiếc xe hybrid tốt nhất đang được bán trên thị trường ngày nay. Lượng khí thải có thể thấp hơn nếu hầu hết điện được lấy từ các nguồn CO2 thân thiện như chất thải biogas, hydro và năng lượng hạt nhân.”, Ông Magnus Jonsson nói.
An electric motor at each wheel
Một động cơ điện ở mỗi bánh.
The Volvo ReCharge Concept combines a number of the latest technological innovations into a so-called "series hybrid" where there is no mechanical connection between the engine and the wheels.
Volvo ReCharge kết hợp tất cả những thành tựu công nghệ mới nhất để cho ra đời một chiếc xe mang tên “ series hybrid”, là chiếc xe mà không hề có sự liên kết giữa động cơ và các bánh xe.
* The battery pack integrated into the luggage compartment uses lithium-polymer battery technology. The batteries are intended to have a useful life beyond that of the car itself.
* Hệ thống pin được thiết kế ở khoang hành lý với công nghệ pin Lithium-Polymer. Pin có vòng đời sử dụng lại so với chính chiếc xe.
* Four electric motors, one at each wheel, provide independent traction power.
* Bốn động cơ điện ở mỗi bánh xe, cung cấp lực kéo độc lập.
* Four-cylinder 1.6-litre Flexifuel engine drives an advanced generator that efficiently powers the wheel motors when the battery is depleted.
* Động cơ Flexfuel 4 xy lanh 1,6 lít điều khiển một máy phát điện cải tiến điện cho động cơ điện ở mỗi bánh khi hết pin.
The combustion engine starts up automatically when 70 percent of the battery power has been used up. However, the driver also has the option of controlling the four-cylinder Flexifuel engine manually via a button in the instrument panel.
Động cơ đốt trong bắt đầu hoạt động khi pin đã bị sử dụng hết 70%. Tuy nhiên, người lái cũng có thể chọn cách điều khiển động cơ Flexfuel 4 xy lanh qua một nút bấm trên thanh điều khiển.
Specially developed electric motors
Motor điện được phát triển đặc biệt.
With an individual electric motor at each wheel, weight distribution as well as mechanical efficiency and traction are maximized. The friction in mechanical gears is eliminated. Since the car does not have the transmission found in ordinary cars, there is no need for a gear lever.
Với một động cơ điện ở mỗi bánh xe, việc phân bổ trọng lượng cũng như hiệu suất và lực kéo cơ học được cực đại hóa. Ma sát trong hộp số cơ bị loại trừ. Kể từ khi xe không có dạng hộp số như những chiếc xe trước kia, thì nó cũng không cần đến cần số.
The energy that is generated during braking is transmitted to the battery pack. When the system is ultimately developed, traditional wheel brakes will be completely replaced by electrical brakes with minimal energy wasted through friction.
Năng lượng phát sinh trong suốt quá trình hãm phanh được truyền đến bộ pin. Khi hệ thống này được phát triển đến một mức nào đó, phanh thường sẽ được thay thế bởi phanh điện tử với năng lượng cực tiểu nhằm tiết kiệm trong suốt quá trình ma sát.
The Volvo ReCharge Concept is best suited to car drivers who cover moderate distances every day. For example, a commuter who has less than 100 kilometres (62 miles) to drive between home and workplace can cover the entire round trip on electric power alone and the equivalent daily fuel economy will be zero litres per 100 km.
Volvo ReCharge thích hợp nhất cho những người mỗi ngày chỉ đi một quãng đường vừa phải. Chẳng hạn, một người đi nhiều nhất là 100 km một ngày có thể lái một mình từ nhà đến cơ quan bằng chiếc xe điện này và mức độ tiết kiệm nhiên liệu tương đương sẽ là 0 lít/100 km.
Even drivers who cover more than the battery-only range will benefit from the ReCharge Concept. For a 150 km (93 mile) drive starting with a full charge, the car will require less than 2.8 litres of fuel, giving the car an effective fuel economy of 1.9 l/100km (124 mpg).
Thậm chí người lái có thể tận dụng tốt hơn chỉ với bộ pin từ chiếc ReCharge. Chạy khoảng 150 km (tương đương 93 dặm) với pin sạc đầy, xe cần nhiều nhất 2,8 lít nhiên liệu và mức tiết kiệm nhiên liệu hiệu quả là 1,9 lít/ 100 km.
"The only requirement is that the car owner has access to electrical outlets at convenient places, such as at home or at the workplace. A full recharge takes 3 hours. However, even a one-hour quick charge should provide enough charge to drive about 50 kilometres," says Magnus Jonsson.
“ Yêu cầu duy nhất là người sở hữu xe phải có những dòng điện ở những nơi thuận tiện , như ở nhà hay ở cơ quan. Nạp đầy pin mất 3 giờ. Tuy nhiên, nạp pin trong một giờ vẫn đủ để chạy được khoảng 50 km.”, Ông Magnus Tonsson nói.