Hạng C
5/4/16
539
374
63
45
Lần nào vào hãng bảo dưỡng mà hãng kêu bơm bánh xe thì em nói thôi để ra ngoài bơm, lần nào về bánh cũng tưng tưng căng đét thấy ghê :D
Chắc do để xe trên cầu nâng, bơm đúng chuẩn 2.2kg nhưng hạ xe xuống toàn bộ xác xe đè lên 4 bánh nên thành 2kg8 đấy. Em cũng toàn bị 2kg8 :D
Vậy sao giờ bác
 
Hạng C
19/4/13
580
634
93
Em có đồng hô đo và có cảm biến áp suất lốp luôn đều báo 2,7kg khi lăn bánh nó lên 2,8kg
vay gio hạ xuống 2,4 dc kg bác
Bác đo áp suất lốp khi lốp nguội và xe để dưới đất bình thường. Đúng theo nhà sx khuyến cáo.
 
Hạng F
18/2/13
5.650
13.844
113
Saigon & Dalat
Bác xem khuyến cáo của hảng Bridgestone, xem xong sẽ hiểu mấy ông KT Kia nào đó sao mà tào lao vậy.
Tyre Pressure Guide
Contrary to popular belief, tyre pressure is not determined by the type of tyre or its size but upon your vehicle's load and driving application i.e. speed
To find out what your car's tyre pressure should be, consult the manufacturers tyre placard usually found inside the driver's door sill, glove box, fuel filler cap or under the bonnet.
The placard also displays the manufacturers recommended tyre sizes.
Tyre pressures should be checked when the tyre is 'cold', as pressure increases as the tyre becomes 'hot'.
Take the "cold" reading and check them against the recommended tyre pressures from your placard.
Heavy loads or towing puts an extra strain on your tyres. So if your vehicle is fully loaded with passengers and luggage, the general rule is to add 28kpa (4PSI or 4lbs).
At high speed, (defined as driving at 120km/h for over one hour), your tyres will wear out twice as fast as when you drive at 70-80 km/h. If your tyres are under-inflated by twenty per cent tyre life can be reduced by thirty per cent. The rule here is to add 28Kpa (4PSI) from your Minimum Compliance Plate Pressure. Don't inflate your tyres above 40 psi or 280 kPa. When the tyres get hot from driving, the pressure will increase even more
 
Hạng F
8/7/16
5.097
10.651
113
Anh @nguyencuong79
xe anh khuyến cáo 2,2 thì:
- khi đi xa, trời nắng nóng anh bơm 2.2
- đi gần (hàng ngày đi làm, đi công chuyện...) anh để 2.3 cũng được.
- nếu anh bơm khí ni tơ thì cứ để 2.3 bất kể đi đâu.
- thời gian kiểm tra hoặc bơm thì vào buổi sáng lúc xe chưa lăn bánh.
Đấy là kinh nghiệm bản thân gửi anh tham khảo.
 
Hạng C
6/4/13
597
866
93
shinary.com
Nhìn nó xẹp vậy mới chuẩn đó bác, vì cục máy nằm ở đầu xe nên lúc nào bánh trước cũng xẹp hơn bánh sau, bác bơm thêm cho căng thì sẽ bị dư nhiều đó, dễ "bùm" :)